Pengenalan

Assalammualaikum wbt

Pengenalan yang tidak seberapa
Boleh menjadi bermakna kalau dibuat dengan betul

Ya, aku jugak manusia biasa
Yang hina lagi jahil
Yang lemah dengan pengetahuan
Yang masih belum berada dijalan yang betul
Tetapi, sebagai makhluk Allah 
Aku cuba untuk tidak menjadi hina dan jahil
Aku cuba untuk tidak menjadi lemah dengan pengetahuan
Aku cuba untuk berada dilandasan yang betul

Aku suka akan kebebasan
Kebebasan, tanpa sebarang gangguan 
Gangguan daripada manusia bertopengkan iblis
Seseorang yang belum kenal akan aku
Pasti tersilap langkah menikam aku dengan pisau
Pisau yang penuh dengan agenda dan muslihat
Pasti akan tewas jika disulami dengan nawaitu yang betul

Maaf andai tersilap
Percubaan untuk berkata-kata
Kata-kata bukan sekadar menasihati malah mengingati





0 VVIP: